DTM DIRKA

21. Mar 2019

23.9.2019

»Nomen est omen.«

Latinski pregovor, ki v prevodu pomeni »V imenu je pomen« je skoraj kot nalašč napisan za kraj Spielberg, kjer leži vsem znana proga Red bull ring.

Pozno v septembru, ko se pričnejo dnevi krajšati in moč sonca usihati nas je pot vodila v sosednjo Avstrijo na dogodek prežet z bencinskimi hlapi, vonjem po zažganih pnevmatikah in oglušljivem hrumenju. Red bull ring je gostil dirkanje serije DTM.

Ob prihodu na prizorišče, smo bili vsi presenečeni nad oglušljivim hrupom, ki se je razlegal iz smeri steze, ki je dobesedno obdana z okoliškimi hribi in jo je zelo težko opaziti, dokler ne prideš neposredno v njeno bližino. Ob hrupu, ki nam je ostro prebadal ušesa, smo kar hitro prišli do zaključka, zakaj smo na avtobusu prejeli čepke za ušesa. 

Najprej nas je pot vodila po prizorišču do garaž posameznih moštev. Kot je že iz imena dirke razvidno (DTM-Deutschen Tourenwagen Masters) sodelujejo na njej le avtomobili nemških proizvajalcev, to je  Audi, BMW in Mercedes-Benz. Ko opazuješ ekipe pri delu in pripravi dirkalnika lahko hitro ugotoviš, da je pri tem pomemben vsak detajl in vsaka podrobnost, ki vplivata na rezultat in končno uvrstitev. Tako so sprednji spojlerji naravnani tik pred dirko, tip gum izbran glede na trenutne razmere  in motor nastavljen za točno določeno progo. Vsekakor smo bili najbolj presenečeni nad sistemom za točenje goriva, ki je popolnoma drugačen kot smo ga navajeni pri osebnih avtomobilih. Cevi so veliko večjega premera, kar omogoča večji pretok goriva, ročica za točenje pa ima posebno obliko, ki omogoča hitro spajanje z avtomobilom. Ob seznanitvi s tehničnimi specifikacijami avtomobilov (630 konjskih moči, V8 motorji, hitrost več kot 300 km/h) smo hitro ugotovili, da nas dirka ne bo pustila ravnodušne.

Po končanem ogledu garaž smo si poiskali sedeže na tribunah in z nestrpnostjo čakali na začetek kvalifikacij za štartne pozicije. Dirka je bila zelo napeta, polna nevarnih prehitevanj in ostrih zaviranj pred ovinki. Na kvalifikacijah je slavila ekipa Mercedes-Benz-a in si s tem zagotovila prvo štartno pozicijo. 

Medtem ko smo čakali na finalno vožnjo smo si ogledali še prostore pod dirkališčem, kjer smo videli razstavljene različne avtomobile in predstavljeno zgodovino dirkališča. Pred začetkom finala smo obiskali še trgovino s spominki in se pošteno založili z njimi. 

Čepki v ušesih, avtomobili na pozicijah in motorji v visokih obratih so naznanjali začetek tekme. Luči na semaforju so se prižgale in ob zeleni so avtomobili ostro pospešili. Že v naslednjem trenutku smo bili priča ostremu zaviranju ter vratolomni vožnji skozi ovinke. Tekma je bila polna preobratov predvsem na prvem mestu, kjer sta se izmenjevala Mercedes-Benz in Audi. Zmaga je na koncu pripadla slednjemu. Z aplavzom smo pospremili častni krog audijevega voznika.  

Velikokrat se pojavlja vprašanje o potrebi in pomembnosti najrazličnejših avtomobilskih tekmovanj. Prav tako se poraja dvom o smislu njihovega obstoja. Vendar pa lahko hitro pridemo do zaključka, da so takšna tekmovanja gonilo razvoja in nam velikokrat odkrijejo tehnologijo, ki jo kasneje uporabimo v vsakdanjem življenju.